Det har gått en väldigt lång tid sedan man faktiskt spelade dioramagubbspel på konvent. Förr var det ett stående inslag, inte minst med från DMF på Sydcon.
Tyvärr har det knappt funnits ett dioramaspel på 10 år förutom Kelly's under Gothcon, ett par varianter av Arnes och nåt till okänt.
Det är därför jag bestämt mig för att arrangera Gubbspel Galore II / SLAM West i Göteborg nästa sensommar (2:a till 4:e September). Lokalerna är relativt centrala (Redbersskolan/teatern).
Eftersom jag vet att det finns en hel del inaktiva gubbspelare på DMF som gömmer sig lite här var så hoppas jag hitta lite fler arrangörer av balla spel. Det behöver inte vara vansinnigt snyggt eller detaljerat. Så länge arrangören vill och är intresserad så är den välkommen!
Jag försöker nu tigga lite pengar från Sverok. Även om det är lite svårt då det antagligen kommer förekomma en viss alkoholförtäring på plats.
De spel som är spikade än så länge är:
Bonnie Blue (S) Song of Blades and Heroes (IT) Warlords (US) Kelly's Heroes (S) Confrontation 3.5 (FR) Cajun Zombie Mayhem (S)
De spel som är halv-spikade:
Skåne zombiefest (S) Fallout (S) Pulp Amazonas (S) Napoleon Battles: Lasalle (US)
Skriv jättegärna i tråden om ni är intresserad av att arrangera något, eller om ni tycker att det verkar vara en ball grej som ni gärna vill vara med på!

/S